Digimarkkinointi

Nykypäivänä ei ole enää kovinkaan tehokasta markkinoida esimerkiksi televisiossa tai lehdessä

Fyysisillä lehdillä on yleensä sivunkoon ja sijainnin perusteella mainoksen hinnoittelu, tämä ei ole nykyään kovinkaan tehokas tapa mainostaa sillä sanomalehtien lukeminen on vähenemään päin.

Alustojen datan kerääminen

Nykypäivänä erilaiset alustat keräävät hyvinkin paljon dataa siitä mitä ja missä teet mitäkin, tämä data myydään mainostajille jotka voivat tarkasti kohdentaa mainoksensa tiettyihin asiakasryhmiin.

Esimerkki mainos:

Myyt armeijan ylijäämä vesipulloja, tämä mainos vaikka siinä on väriä ja taustalla on naamioverkko pitää silti kohdistaa oikeille asiakkaille.

Voit esimerkiksi Google mainoksiin asettaa tuotteelle ns kiinnostuksen kohteet joita se etsii ja tarjoaa mainosta niiden perusteella.

Esimerkiksi tässä voisi olla:

  • 16-65 vuotiaat
  • Ei kohdennettua sukupuolta
  • Etsinyt: Retkeily, armeija, luonnossa, matkustus
  • Asuu suomessa (voi kohdistaa myös kaupunkiin)

Mainosten kohdistaminen on todella tarkkaa ja helppoa nykypäivänä, jolloin et hukkaa esimerkiksi markkinointiin rajattua budjettia turhiin mainoksiin jotka eivät tuota tulosta

Markkinoinnin muotoja on esimerkiksi Viraali markkinointi joka on ilmaista ja hyvin tehtynä kerryttää yleensä parempaa tulosta kuin perinteinen markkinointi

Lähteet:

Leave a Reply